Frank van der Venne

Leeftijd: 45

Woonwijk of dorpskern waar ik vandaan kom: nieuwe Baandert

Werk: Forecasting Analyst Workforce management - ervoor zorgen dat het belverkeer in een klantcontactcenter ordentelijk verloopt

Hobby's: sport (fitness, rennen, wandelen), film en series en culinair eten

Favoriete plek in onze gemeente: Markt Sittard

Mijn favoriete 046-punt is: 2.2 Waar de stad bruist en bezoekers van buiten aantrekt. Onze lokale ondernemers werken iedere dag hard aan een levendige en aantrekkelijke winkelstraat. Door in leegstaande gebouwen wonen, werken, detailhandel en horeca te vermengen, creëren we een bloeiende lokale economie. Een stad komt pas echt tot leven als de binnenstad bruist. Met een veilig en aantrekkelijk centrum, trekken we bezoekers aan van buiten en zorgen we voor een prettige stad, die klaar is voor de toekomst.

Hierom wil ik de gemeenteraad in: We hebben prachtige stads- en dorpskernen met mooie voorzieningen. De steden om ons heen hebben allerlei initiatieven met open armen ontvangen en onze gemeente heeft afgelopen jaren helaas te veel tegengehouden. Graag zie ik de bezoekers van binnen en buiten de gemeente weer naar onze gemeente toekomen om verdere leegstand en vertrekkende ondernemers te voorkomen. Laat de ondernemers weer ondernemen en sta open voor creatieve ideeën.

Voldoende voorbeelden zijn er, zoals de exploitatie van de Schwiensweide met een recreatiepark.Ik ben ervan overtuigd dat wij als VVD onze gemeente weer op de kaart kunnen brengen! 16 maart aanstaande is de dag dat eindelijk deze stap vooruitgezet kan worden.