Milou Diederen

Woonwijk of dorpskern waar ik vandaan kom: Sittard (kollenberg Park leyenbroek)

Werk: kinder- en jeugdpsycholoog

Hobby's: Pilates, skiƫn en creatief bezig zijn.

Favoriete plek in onze gemeente: stadspark van Sittard

Mijn favoriete 046-punt is: 1.2 Waar we de wijk groen en leefbaar houden We wonen allemaal graag in een wijk waar we ons thuis voelen. Een wijk die groen, schoon en veilig is. Waar buren met elkaar een bijdrage leveren aan  het onderhoud van de straat, maar ook het schoonhouden van de eigen tuin, balkon en straat. De gemeente  stimuleert dat de wijk en buurt schoon blijven. Steeds meer hebben we oog voor verduurzaming van de omgeving en ruimte bieden aan de natuur.

Hierom wil ik de gemeenteraad in: Met mijn ervaring in zorg (jeugdzorg, gehandicaptenzorg) en in het onderwijs heb ik gezien hoe de mensen op de werkvloer zich met veel passie en ambitie inzetten voor die kinderen,  jeugdigen en mensen met een afstand tot de maatschappij, maar ook waar de gaten zijn en waar kansen blijven liggen. Ik zou de gemeenteraad in willen om die kansen te kunnen grijpen als gemeente om zo onderwijs en zorg duurzamer te maken, te verrijken en nog mooier te maken voor de medewerkers en de jeudigen of zorgafnemers. Sittard verrijken als duurzamer, integratieve stad waar oog voor zorg en onderwijs samenkomt met ondernemerschap, cultuur en duurzaamheid.