De Schwienswei

De Schwienswei, een prachtig stuk natuur in Sittard, een ware verrijking voor onze gemeente, maar ook zwaar verloederd en onbenut naar haar volle potentieel. Wij als lokale VVD zien dan ook graag dit prachtig stukje natuur maximaal benut.

Een luxe vakantiepark in combinatie met een subtropisch zwembad en dagjesstrand verwelkomen wij met open armen. Wij dringen er bij de gemeente en dus ook de exploitant aan om flora en fauna te behouden en verder aan te kleden om recreatie in het gebied aantrekkelijk te maken. Geen drassige wandelpaden en overhangend onkruid meer maar een park zoals we die uit de tijdschriften en Pinterest kennen.

Dit zal niet alleen ter plaatse voordelen opleveren maar ook voor de (binnen)stad. Meer winkelend publiek, meer bezoek aan lokale horeca en cultuurinstellingen zijn directe gevolgen van het toerisme. We hebben er dan ook goede hoop in dat het exploiteren van de Schwienswei een zeer positieve impact zal hebben op het tegengaan van de leegstand in het centrum.

Wij promoten ook het creƫren van een wandelpad richting het centrum om wandelend publiek in de woonwijken zoveel mogelijk te voorkomen. Een mooi voorbeeld is een aangelegd fiets- en wandelpad langs de Geleenbeek.

Hopelijk steunt u ons als lokale VVD om dit prachtig initiatief te realiseren.