VVD Courant - Januari 2022

In dit nummer: Energietransitie is marathon, geen sprint, Standpunten gemakkelijk tevinden via site, zeven vragen aan...

Binnen onze gemeente is duurzaamheid vooral gericht op klimaat en energie. Duurzaamheid omvat echter veel meer. Een duurzame gemeente bevordert ook, voldoende duurzame werkgelegenheid, ruimte voor duurzaam ondernemen, aandacht burgerparticipatie en een gezonde en veilige leefomgeving.

Het gaat erom hoe wij als mensduurzamer met de aarde en met elkaar omgaan en hoe ecologische en sociale processenen systemen gerespecteerd en weer gecreëerd worden.

Hiervoor zijn enorm veel initiatieven die we als gemeente moeten omarmen. De energietransitie is een marathonen geen sprint. Voor de VVD Sittard-Geleen is draagvlak, haalbaarheid en betaalbaarheid van belang.

Politiek Podium

In de aanloop naar de verkiezingen opent de krant MIJNGazet een politiek podium. Ook VVD Sittard-Geleen neemt hieraan deel en krijgt tweewekelijks een stelling of vraag voorgelegd over actuelethema’s. In dit nummer zoomen we in op het thema ‘Veiligheid’.

Het is fijn wonen in Sittard-Geleen. Daarbij is veiligheid van groot belang. Hoewel 100% veiligheid niet mogelijk is, doen we ons best om daar zo dichtmogelijk bij in de buurt te komen. De politie en boa’s verdienen onze volledige steun. We willen de veiligheid vergroten binnen onze beide stadscentra door meer gebruik te maken van zakpalen en extracamerabeveiliging. In onze stad moet iedereen zichzelf kunnen zijn. Daarom pakken we discriminatie en geweld tegen LHBTI’s keihard aan en zorgen we ervoor dat het doen van aangifte zomakkelijk mogelijk wordt gemaakt.

En verder... In de serie "Vragen Aan" stellen de kandidaten van de lijst in Sittard-Geleen zich voor.
Met vandaag Hajer Harzi, Frank van der Venne en Chris de Boer

Lees de hele courant als bijlage bij dit nieuwsbericht!

Het vorige nummer vind je hier.